ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!

ΠΛΑΙΣΙΟ/Νοέμβριος 2006-ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Πήγαινε κάτω

ΠΛΑΙΣΙΟ/Νοέμβριος 2006-ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοσίευση από jimmy_freestyler Την / Το Τρι Ιαν 29, 2008 4:23 pm

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ:


Η τελευταία ακαδημαϊκή χρονιά έκλεισε με σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συνοδεύτηκαν από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών που ήταν αντίθετοι στις προτάσεις του ΕΣΥΠ. Στη διάρκεια των τεσσάρων μηνών που προηγήθηκαν, ο διάλογος έγινε και εξακολουθεί να γίνεται με βάση πλέον το προσχέδιο νόμου που έδωσε το υπουργείο παιδείας στη δημοσιότητα . Η δημόσια διαβούλευση βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη χωρίς να έχει ληφθεί τελική απόφαση στο θέμα που θα έδινε τέλος στον αναβρασμό που επικρατεί στα πανεπιστήμια . Αν και η νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκίνησε ομαλά, με το σύνολο των φοιτητών να προσέρχεται κανονικά στην εξεταστική διαδικασία, διαρρέουν φήμες για ύπαρξη συνέχειας των κινητοποιήσεων μετά το πέρας της δεύτερης εξεταστικής περιόδου.
Εδώ και 24 χρόνια η τριτοβάθμια εκπαίδευση πορεύεται με έναν νόμο που αν και ποτέ δεν κάλυπτε συνολικά τις απαιτήσεις του Πανεπιστημιακού κόσμου, δεν άλλαξε λόγω κυρίως μικροπολιτικών συμφερόντων. Πλέον δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της κοινωνίας για ουσιαστικότερη εκπαίδευση με υψηλή ποιότητα κρατώντας δέσμιους τους Έλληνες πτυχιούχους σε επίπεδο χαμηλότερο αυτών των ξένων-αναπτυγμένων χωρών. Η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στα Α.Ε.Ι. είναι μεγαλύτερη από ποτέ και η απαίτηση της κοινωνίας για ένα καλύτερο πανεπιστήμιο επιβάλλεται να ικανοποιηθεί.


Εμείς ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. Οδοντιατρικής παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις και τις προτάσεις μας, όπως αυτές έχουν εκφρασθεί στις τελευταίες γενικές συνελεύσεις. Τα πορίσματα που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής από τον νέο γύρο συνομιλιών , είναι τα παρακάτω:
• Κατάργηση των αιώνιων φοιτητών. Χορήγηση 5 επιπλέον ετών σε όσους ήδη φοιτούν, για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
• Καθιέρωση ανώτατου χρόνου σπουδών για τους νεοεισακτέους, σε συνάρτηση με την κανονική διάρκεια σπουδών.
• Καθολική συμμετοχή των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές.
• Το πρυτανικό συμβούλιο αρμόδιο για την άρση το πανεπιστημιακού ασύλου.
• Δωρεάν επιλογή συγγραμμάτων, ανάμεσα σε πολλά.
• Θέση εκτελεστικού διευθυντή για την οικονομική διαχείριση των Α.Ε.Ι.

Οι θέσεις μας δεν έρχονται σε αντίθεση με αυτά. Ωστόσο, επιμένουμε στα αιτήματα μας πάνω στο θέμα της χρηματοδότησής για την παιδεία, του ασύλου και της παράτασης της φοίτησης. Αναλυτικά οι απόψεις μας πάνω στο προσχέδιο έχουν ως εξής :

Πανεπιστημιακό Άσυλο:

• Με τις νέες προτάσεις δεν καταργείται το άσυλο αλλά εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία του
• Η έως σήμερα νομοθεσία και ο τρόπος που εφαρμόζεται ουσιαστικά αφήνει την Πανεπιστημιακή κοινότητα απροστάτευτη από ομάδες που δεν ανήκουν σε αυτή
• Η Σύγκλητος ως πολυμελές όργανο αδυνατεί να συνέλθει άμεσα σε σώμα και να λάβει αποφάσεις σε επείγουσες καταστάσεις.
• Σε μία δημοκρατική κοινωνία αποτελεί παραβίαση των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των ίδιων των πολιτών της , όταν δεν υπάρχει δυνατότητα σύλληψης βιαστών, ατόμων που διακινούν ναρκωτικά και ατόμων που προκαλούν διακεκριμένες φθορές εις βάρος δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας στους χώρους των Α.Ε.Ι.
• Η διεύρυνση του φάσματος των αδικημάτων των οποίων η αυτόφωρη διάπραξη σε χώρους του πανεπιστημίου θα προκαλεί άρση του ασύλου , προστατεύει τα ίδια τα μέλη του
• Η αύξηση του φωτισμού και των νυχτοφυλάκων θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια
• Το Πρυτανικό Συμβούλιο πρέπει να αντικαταστήσει την τριμελή Επιτροπή Ασύλου

Εκτελεστικός διευθυντής οικονομικών και διοικητικών υποθέσεων :

• Στο προσχέδιο είναι ξεκάθαρο πως θα αποτελεί απλά ένα επικουρικό της Συγκλήτου όργανο
• Ο χαρακτήρας είναι συμβουλευτικός μιας και ο εκτελεστικός διευθυντής θα συμμετέχει στις συνεδριάσεις τις Συγκλήτου χωρίς δικαίωμα ψήφου
• Δε θα έχει τη δυνατότητα να κατευθύνει τους οικονομικούς πόρους μιας και θα εποπτεύεται από τον ίδιο τον Πρύτανη
• Η ύπαρξη μιας τέτοιας θέσης μπορεί να βοηθήσει την ορθολογικότερη κατανομή των κονδυλίων και τη διαφάνεια
• Θα δώσει επιπλέον σιγουριά στον Έλληνα φορολογούμενο ότι τα χρήματά του τα διαχειρίζεται , με τρόπο που θα αποφέρει ουσιαστικό αποτέλεσμα, ένα εξειδικευμένο στα οικονομικά πρόσωπο
• Σε συνδυασμό με την ανακοίνωση των οικονομικών κάθε ιδρύματος , που προβλέπεται σε άλλο άρθρο του προσχεδίου , θα αποφέρει πρόοδο στην αξιοκρατική και διαφανή χρήση των οικονομικών πόρων

Ρυθμίσεις οικονομικού περιεχομένου :

• Το προσχέδιο αναφέρεται σε δωρεές από φυσικά ή νομικά πρόσωπα προς τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα χωρίς να γίνεται πλήρης αποσαφήνιση του πλαισίου μέσα στο οποίο θα κινούνται
• Πιστεύουμε πως οι δωρεές πρέπει να διαχειρίζονται από το ίδιο το Πανεπιστήμιο και τα αρμόδια όργανά του
• Η κάθε δωρεά να μην υπαγορεύει συγκεκριμένη κατεύθυνση στις σχολές
• Οι δωρεές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά την ανάπτυξη των Πανεπιστημίων
• Δεν βλάπτουν τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι αποτελούν μια επιπλέον, και όχι τη βασική, πηγή χρηματοδότησης




Εκλογή αρχών διοίκησης Α.Ε.Ι. - Τμημάτων :

• Είμαστε ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. Οδοντιατρικής υπέρ της καθολικής συμμετοχής όλων των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας
• Η μέθοδος υπολογισμού του εκλογικού αποτελέσματος μας βρίσκει σύμφωνους μιας και το ποσοστό που αντιστοιχεί στην εκπροσώπηση των φοιτητών είναι επαρκές (40% επί του συνόλου)

Ανώτατη διάρκεια φοίτησης - Τριμελείς εξεταστικές επιτροπές :

• Ζητούμε τη θέσπιση ανώτατου ορίου φοίτησης με βάσει το επίπεδο δυσκολίας της κάθε σχολής και όχι βάσει ενός απρόσωπου και καθολικού «ν+ν/2»
• Να υπάρχει οικονομική βοήθεια από το κράτος σε φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, ώστε να αφιερώνονται αποκλειστικά στις σπουδές τους
• Ενδυνάμωση του θεσμού του ακαδημαϊκού συμβούλου που θα βοηθήσει στη σωστή καθοδήγηση των φοιτητών σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του
• Διαφωνούμε ρητά και κατηγορηματικά με οποιαδήποτε λογική δημιουργίας προαπαιτούμενων μαθημάτων
• Απόσυρση όλης της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του προσχεδίου και όλων των παραγράφων που συνδέονται με αυτό
• Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη ύπαρξης αλληλουχίας, στο πρόγραμμα σπουδών, των γνωστικών αντικειμένων όμως δεν μπορεί μια ανεπιτυχής εξέταση σε κάποιο μάθημα να αποτρέπει τους φοιτητές από την παρακολούθηση άλλων
• Βρίσκουμε τη λογική αυτή καθαρά αντι-ακαδημαϊκή μιας και δεν εξυπηρετεί ούτε το φοιτητή ούτε την εκπαιδευτική διαδικασία
• Συμφωνούμε με τη θέσπιση τριμελούς εξεταστικής επιτροπής μιας και ο φοιτητής έχει τη δυνατότητα να εξαιρέσει από αυτή το μέλος Δ.Ε.Π. που τον εκρίνε ανεπαρκή σε τρείς συνεχόμενες εξετάσεις του μαθήματός του
• Το προσχέδιο δεν απαγορεύει τον φοιτητή να εξετάζεται όσες φορές θέλει , όπως μέχρι σήμερα, του δίνει όμως το δικαίωμα κατάργησης της αυθεντίας ενός καθηγητή που ενδεχομένως πιστεύει ότι δεν τον κρίνει αξιοκρατικά
• Τέλος ζητούμε απόσυρση της παραγράφου 4 του ίδιου άρθρου
• Η λήψη των πτυχίων επιβάλλεται να γίνεται με την ολοκλήρωση όλων των γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στο εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών
• Είμαστε αντίθετοι στη διευκόλυνση περικοπής της γνώσης που ίσως οδηγήσει σε πιο αδύναμα πτυχία

Δωρεάν διανομή συγγραμμάτων - Βιβλιοθήκες :

• Είμαστε υπέρ της διανομής δωρεάν συγγραμμάτων σε όλους τους φοιτητές , οπότε η πρόταση του υπουργείου μας βρίσκει σύμφωνους
• Η δημιουργία λίστας μέσα από την οποία ο κάθε φοιτητής θα μπορεί να επιλέγει το σύγγραμμα που βρίσκει πιο πλήρες καταργεί την αυθεντία του ενός
• Επίσης επέρχεται συνολική ανανέωση συγγραμμάτων πεπαλαιωμένων
• Αυτά που θα περιλαμβάνονται στις λίστες πρέπει να περιλαμβάνουν το ίδιο περιεχόμενο ώστε η εξεταστέα ύλη να καλύπτεται από όλα
• Η εξεταστέα ύλη για κάθε μάθημα να ανακοινώνεται στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους
• Άμεση διανομή των συγγραμμάτων στην αρχή κάθε εξαμήνου επιβάλλεται
• Ενίσχυση και αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών
• Ζητούμε τέλος να υπάρξει μεταβατική περίοδος έως ότου όλες οι βιβλιοθήκες να παρέχουν με επάρκεια όλα τα συγγράμματα που περιλαμβάνουν οι λίστες

Διάρκεια εξαμήνων και εξεταστικών περιόδων :

• Είμαστε αντίθετοι με την πρόταση του υπουργείου για εξεταστικές περιόδους που θα διαρκούν 3 εβδομάδες
• Είναι αδύνατο στην Οδοντιατρική Σχολή η εξεταστική να διαρκεί λιγότερο από 5 εβδομάδες
• Προτείνουμε κάθε τμήμα μέσω της Γενικής Συνέλευσης να αποφασίζει μόνο του για τη διάρκεια ανάλογα πάντα με τις απαιτήσεις του
• Η εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 15 θα λύσει το πρόβλημα της σωστής και επαρκούς διδασκαλίας σε πολλές σχολές




Όλα τα ανωτέρω σε συνδυασμό με την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. πιστεύουμε πως θα οδηγήσουν στην ουσιαστική αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Οφείλουμε σε μια χρονική περίοδο κρίσιμη για την πρόοδο τόσο του Πανεπιστημίου όσο και της κοινωνίας συνολικά να αντιμετωπίσουμε τις εξελίξεις με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Η στείρα άρνηση για διάλογο δεν έχει άλλο αποτέλεσμα παρά τη συντήρηση του υπάρχοντος συστήματος που δεν αρέσει σε καμία και σε κανέναν. Με σωστή ενημέρωση , κριτική στάση και λογική σύνθεσης απόψεων μπορούμε εμείς που αποτελούμε τον φοιτητικό κόσμο να συμβάλλουμε θετικά και να καλυτερέψουμε τις συνθήκες για αυτούς που ακολουθούν.

Δ.ΑΠ.-Ν.Δ.Φ.Κ.
Οδοντιατρικής

_________________
http://dapndfk4dents.forumotion.com: ΔΑΠ-ΝΔΦΚ φόρουμ φοιτητών Οδοντιατρικής ΑΠΘ


avatar
jimmy_freestyler
Administrator
Administrator

Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 358
Ηλικία : 28
Location : Θεσσαλονίκη
Έτος σπουδών : Δ' έτος
Registration date : 16/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://dapndfk4dents.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης